راهنمای خرید بهترین هارد برای دوربین مداربسته

۹ دی ۱۴۰۰ ۲۶۳۵

سه مدل از بهترین مدل های هارد دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته مدت های مدیدی است که به عنوان راهی برای ثبت اتفاقات رخ داده در محیط کسب و کار یا محیط زندگی تبدیل شده اند. اخیراً به دلیل محبوبیت دوربین های امنیتی خانگی و همچنین افزایش تقاضا برای دسترسی سریع به ویدئو ها، ابزار های تازه‌ای طراحی و ساخته شده اند. 
برای این که دستگاه مرکزی بتواند تصاویر گرفته شده توسط دوربینه های مداربسته را در خود ذخیره نماید، نیاز به هارد دیسک می باشد و این مسئله هم برای دوربینهای آنالوگ و دیجیتال صدق می کند. اگر در خصوص تفاوت دوربینهای آنالوگ و دیجیتال نیازمند اطلاعات بیشتری هستید ، مراجعه نمایید به مقاله تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال .

بدون ضبط تصاویر، یک دوربین امنیتی آن چندان کاربردی و مفید نخواهد بود. حتی با آن که این دوربین ها توان این را دارند تا قانون شکنان را در هنگام ارتکاب جرم رصد کنند، باز شما برای اثبات این موضوع نیاز به ضبط این تصاویر و ارائه‌ی آن به پلیس خواهید داشت. به همین دلیل است که نصب هارد دوربین یک مسئله ی حیاتی برای سیستم امنیتی خواهد بود. 

اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده است که هارد دیسک مناسب برای دستگاه مرکزی دوربین مداربسته کدام است. در این پست سه مدل از بهترین هاردهای موجود در بازار بررسی خواهند شد.

1. هارد وسترن دیجیتال بنفش یا  WD Purple

این نوع هارد کاملاً مختص دوربین های امنیتی طراحی شده و کاملاً کارآمد است. در حقیقت این هارد بهترین مدل از نوع خود در بازار محسوب می شود. این هارد از فناوری Allframe استفاده می‌کند که با کاهش افت فریم، عملکرد هارد را بهبود می بخشد. همچنین با طیفی گسترده از انواع کیس ها و چیپست های دوربین های امنیتی سازگاری دارد. این ویژگی باعث می‌شود این هارد به یک مدل همه کاره تبدیل شده و به سادگی با تنظیمات شما سازگار گردد.
این هارد در اندازه های 1 TB (یک ترا بایت) برای استفاده های معمولی، تا 14 TB (چهارده ترا بایت) برای مواقعی که نیاز به ذخیره ی اطلاعات به شکل گسترده و طول زمان بیشتر باشد، تولید می شود. همچنین این هارد توانایی پشتیبانی از 64 دوربین HD را به طور هم‌زمان دارا بوده و طوری طراحی شده است که در دمای بالا نیز کارکرد خود را حفظ نماید. علاوه بر این، از ضمانت 3 ساله نیز برخوردار است.

HD WD Purple

هارد وسترن دیجیتال

مزایای هارد وسترن دیجیتال بنفش :

•    به شکل مختص برای دوربین های امنیتی طراحی شده است
•    از فناوری Allframe استفاده می کند که عملکرد هارد را بهبود می بخشد
•    سازگاری بالا
•    دارای چندین مدل از اندازه ها (یک تا چهارده ترا بایت)
•    توانایی پشتیبانی هم‌زمان 64 دوربین HD
•    ضمانت سه ساله

معایب هارد وسترن دیجیتال بنفش :

•    برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که پس از چند ماه، هارد دیگر به تنظیمات پاسخ نمی دهد (Unresponsive Device).

2.    هارد داخلی MaxDigitalMedia

 هارد مکس دیجیتال مدیا

این مدل هارد دوربین نیز یکی از دیگر از بهترین های موجود در بازار است. به این دلیل که این کمپانی هاردهای زیر یک ترا نیز تولید می کند، بنابراین می توان این هارد را با هزینه ای کمتر از نمونه های مشابه با حجم بالاتر تهیه کرد. این مدل، دارای هارد های با حجم 500 GB نیز بوده که البته به سختی می توانند ویدئو های ضبط شده در طی 15 روز را ذخیره کند؛ اما همین کم حجم بودن مزیت هایی مانند مصرف برق کمتر، سرعت بالاتر و دمای کمتر هنگام کار را نیز ایجاد می‌کند.
در کل، این حجم از هارد ها گزینه ای مناسب برای کسب و کار ها یا محیط های معمولی و غیر حساس هستند، چرا که در این مکان ها نیاز چندانی به ذخیره ی طولانی مدت اطلاعات (نظیر چند ماه) وجود ندارد.

HD MaxDigitalMedia

هارد مکس دیجیتال مدیا

مزیت های هارد مکس دیجیتال مدیا :

•    ارزان تر
•    مصرف برق کمتر
•    سرعت بالاتر
•    2 سال ضمانت
•    مناسب مراکز کوچک و غیر حساس

معایب هارد مکس دیجیتال مدیا :

•    500 GB  حجم کمی است؛ و نمی‌تواند ویدئو های بیش تر از 15 روز را در خود ذخیره کند.

3.    هارد داخلی SeaGate Skyhawk

 هارد سی‌گیت اسکای‌هاک

هارد دوربین اسکای‌هاک، یکی از دیگر نمونه های کاربردی موجود در بازار، برای استفاده توسط دوربین های DVR است. این هارد می تواند تا 180 TB اطلاعات را در طول سال مدیریت کند که به معنای توانایی پشتیبانی از 64 دوربین به صورت هم‌زمان می‌باشد.
این مدل نیز در اندازه های 1 TB تا 14 TB طراحی و تولید شده و همچنین از سنسور های داخلی RV استفاده می کند که باعث می شود این هارد توانایی پشتیبانی از سیستم های چندگانه را داشته باشد. این هارد همچنین مصرف برق کمتری داشته و در نتیجه سرعت بالاتری را هنگام ثبت و انتقال اطلاعات دارا می‌باشد.

HD SKYHAWK SEAGATE

هارد سی‌گیت اسکای‌هاک

مزایای هارد سی‌گیت اسکای‌هاک :

•    یک هارد با کیفیت که توانایی پشتیبانی از 64 دوربین به صورت هم‌زمان را دارد
•    اندازه های حجمی گسترده ای دارد (1 TB تا 14 TB)
•    دارای سنسور های داخلی RV
•    مصرف انرژی کم تر
•    3 سال گارانتی

معایب هارد سی‌گیت اسکای‌هاک :

•    هارد های با اندازه ذخیره سازی بالا، بسیار گران هستند.

مهمترین نکات پیرامون انتخاب هارد:

برای انتخاب دوربین مناسب توجه به چند نکته می تواند راه گشا باشد. اولین موضوع حجم هارد است. این موضوع جا افتاده است که هارد با حجم مناسب همیشه بهتر از انتخاب هارد با حجم بسیار بیشتر و یا بدتر از آن، هارد با حجم کمتر است. هارد با حجم زیاد خیلی گران تمام می شود و بدون آنکه از فضای اضافی آن استفاده‌ی مهمی صورت بگیرد، فقط به نوعی سرمایه را هدر خواهد داد. اگر هارد مورد نظر برای یک مرکز کوچک و با حساسیت کم انتخاب می‌شود، بهترین گزینه هارد ۱ ترابایت و یا حتی هارد ۵۰۰ گیگ خواهد بود.

همچنین باید با سازگاری دستگاه مرکزی مربوط به آن نیز اطمینان به عمل آورد. البته هارد های معرفی شده در این پست با اکثریت دستگاه های مرکزی DVR و NVR سازگار هستند.

مورد دیگر می‌تواند مصرف برق پایین تر باشد که البته چندان در محیط های کوچک اهمیتی پیدا نمی‌کند. اگر هدف بر این است که یک هارد معمولی برای سیستمی معمولی تهیه گردد، هارد MaxDigitalMedia با حجم 500 GB می تواند انتخاب بهتری باشد. حال بسته به بزرگ تر بودن محیط امنیتی، امکان انتخاب از هارد های با حجم بیشتر و برند های بهتر نیز وجود خواهد داشت. بهترین هارد های موجود در بازار با بیشترین حجم نیز، هارد های WD purple با حجم 6 و ۸ ترابایت بوده و مناسب سازمان های امنیتی و حساس و بزرگ نظیر بانک های بزرگ و دیگر مراکز نگهداری اشیاء گران قیمت هستند.

دیدگاه ها

سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگزارید.
whatsapp call واتساپ اینستاگرام ایران داهوا اینستاگرام تلگرام ایران داهوا تلگرام لیست قیمت فروشگاه اینترنتی